Sidor

lördag 11 april 2020

Trädgårdsgrodor i gjutjärn


Nu har dom äntligen landat i såväl web- som gårdsbutik. Trädgårdsgrodor & ödla i gjutjärn.
Jag tycker dom är så otroligt charmiga. Fyra olika modeller finns det att välja bland i år.

Ödlan har hål i två av fötterna så den kan man även fästa upp på vägg om man vill.





Åsså finns dessa charmiga typer med guldkrona.
Den ena grodan som ligger & latar sig & den andra som gör yoga.




Grodorna är gjorda i gjutjärn & tål att vara ute i väder & vind året om. Jag gillar sånt, det är nog mycket som ska plockas in & tas om hand på hösten. Men dom kommer såklart att rosta.

Här har ni min groda som legat ute under två år i min rabatt, den har blitt rätt rostig under den tiden.
Snyggt som tusan det oxå, men vill du bevara svärtan i grodan så finns det ett enkelt knep att ta till.
Olja in den. Jag har använt vanlig linolja som jag gnuggade in med en tygbit & ni ser vilken otrolig skillnad det blir.





Vill ni titta närmare på grodorna & ödlan, samt se storlekar & pris, klicka in er på www.pjollerdesign.se



Inga kommentarer: