Sidor

onsdag 25 mars 2020

Man får passa på att njuta i eländet



Våren blev verkligen inte som man hade tänkt sig, med sina inställda evenemang & avbokade bussar som skulle besökt mig & min gårdsbutik.  Men det går inte att sitta & vara bitter tänker jag, det ju såhär det ser ut, det går inte att backa bandet & stoppa corona i tid, det går inte heller att snabbspola & se hur illa det kommer att bli. Man får vänta ut det bara tänker jag & medans jag väntar så njuter jag av det som är bra. Så får man ta det andra sen.

Jag har valt att plocka hem det lilla barnet från förskolan.
Vi går skogspromenader & jagar pokemons. Vi grillar lunch ute & äter solvarma vaniljbullar efteråt.
Han plaskar i vattenpölar medans jag kollar hur aklejan har börjat titta upp i corténlådorna. 
Han täljer i garaget medans jag kollar till pelargonerna.
Och kanske det roligaste av allt, vi dikar bort vatten från vägen! 😂 Våvintern är fantastisk!






Planen har varit ett tag att sälja perenner i gårdsbutiken, perenner som jag drar upp själv av sånt jag har i mina egna rabatter & nu verkar det som att det kommer att finnas ett gäng Akleja Ruby port till försäljning framöver. Den är så galet vacker med sin djupröda färg.
Väntar med spänning på vad mer som kommer upp, vad mer som klarat denna isiga vinter.




Min pelargonsamling blir större & större. Men det är inte helt optimalt med en sambo som inte tål dom & med ett hus som det inte ryms ett litet odlingsrum i. Jag har ju brukat ha pelargonerna i köket, men nu är planen att sätta in en frostvakt i växthuset & från & med snart låta dom bo där.
Har ni nå tips på temp eller annat så hör av er!






På mornarna brukar jag försöka sitta & jobba en stund. I veckan fick jag äntligen tid att lägga upp brickor, skärbrädor & grytunderlägg med Hanna Emenius fina mönster i webshoppen.
Mönstret Kung skata, med sina mäktiga kejsarkronor, magnoliakvistar, frittilaria & ståtliga Kung skata, eller mönstret Ogräsligheter med fjärilar, tistlar, maskrosor, klöver & blåklint. 
Kliar i trädgårdsfingrarna bara man ser dom.



Inga kommentarer: