Sidor

tisdag 28 april 2020

Älskade trädgårdsknoppar från Sturehofs Krukmakeri

Jag minns första gången jag besökte inköpsmässan Formex, det va den 19 januari 2018, hur jag föll som en fura när jag kom till Sturehofs krukmakeris monter. En fantastisk färgbomb som knockade mej totalt.
Har inte ångrat mig en gång att jag valde att köpa in trädgårdsknoppar, ljusstakar, ljuslyktor & krukor därifrån till min butik.




Dessa färgstarka trädgårdsknoppar är gjorda i lergods, dom är inte frosttåliga & måste därför plockas in vintertid. Men vad gör det då dom är minst lika fina som inredningsdetalj. Ett stilrent & lättplacerat blickfång som man kan variera i oändlighet.





Blå, grå & vit för ett svalt lite isigt intryck, eldigt med rött & orange. Spirande vår med gult & grönt eller julstämning med grått, rött & vitt bara för att nämna några av de kombinationer man kan göra.
Grått, grönt & orange är en favvokombo hos mej.
Eller så håller man sig till en & samma färg, tar igen färgerna i planteringen/rabatten eller inredningen. Jag är svag för inredning som man kan variera efter säsong eller användningsområden & trädgårdsknopparna från Sturehofs Krukmakeri kan man verkligen göra det med.





Löven finns i tre olika storlekar, det större är perfekt som fat. Till vindruvor, praliner eller flingsalt till exempel.




De största trädgårdsknopparna är perfekta till att göra ett enkelt växtstöd med, du sätter bara ihop tre pinnar med trädgårdsknoppen i toppen. Så får växterna klättra uppför pinnarna & här blir det ju supersnyggt när blommor & knopp matchar varandra!


Inga kommentarer: