Sidor

tisdag 6 april 2021

Trädgårdsjobb & öppning av gårdsbutik


Shit va härligt med vår hörrni!

Älskar den tid som kommer nu, men allt vad det innebär.

Det är påsklov i veckan & jag passar på att tillsammans med Elof rensa & fixa på gården. Kratta där det går att kratta, plocka bort sten från gräsmattan, så de fröer som ska sås & plantera lite penseér på bron.
Det är fortfarande mycket snö kvar, men smygbörja kan man iallafall, så har man inte allt kvar till sen.



I odlingslådorna har aklejan redan börjat kika upp & det betyder att det även i år kommer att finnas Akleja Ruby Port till försäljning lite senare. Så galet fin färg på denna!!



I år har jag satsat ännu mer på trädgårds-tema i gårdsbutiken, med ett utökat sortiment & mer att välja på för er kunder. Trädgårdsdekorationer, marschallhållare, trädgårdsknoppar, växtstöd & eldfat för att nämna några.  Eller vad sägs om dessa otroligt fina kvalitets vattenkannor från Garden Mind.




Jag slår upp portarna för gårdsbutiken sista helgen i April

Lördag 24:e April 11-16
Söndag 25:e April 12-16


Om vädret tillåter så står jag ute & tar betalt. 
Vid dåligt väder står jag inne med munskydd.

Munskydd, plasthandskar & handsprit finns även för er kunder & det är max 2 kunder inne i butiken. 
(förutsatt att det är samma restriktioner då som nu)
Men en stor del av sortimentet finns ute, butiken har på så vis blitt större för att fler ska få plats.

Ni är varmt välkomna!


 

Inga kommentarer: